zaterdag 7 augustus 2010

You've been very very naughty!

Ik hoor iedereen over het ge-emmer van het kabinet. Informateurs die passeren, koninginnen die zich ermee bemoeien, lijsttrekkers die het niet meer trekken en mannen die hun haar blijven blonderen. We leven in een democratisch land, zo wordt dit gepresenteerd tenminste en nadat wij gekozen hebben gaat het hele zooitje rondom de tafel zitten en praten, praten, praten en jawel na het warm en koud buffet nogmaals praten.

Nu heb ik ruime ervaring in kleuterklassen. Drie kinderen hebben erin gezeten en de jongste gaat over twee weken naar groep 2. Eigenlijk is het vergelijkbaar. Ik wil die schaar, ik wil dat rode papier, als jij mij die schaar geeft, krijg jij het rode papier. Als de schaar eenmaal door gegeven is verdwijnt het rode papier in het knuistje van een gemeen lachend kleutertje. De andere kleuter wordt woest en wie lost dit op? Juist! De juf..

Vandaar volgend voorstel. Kennen wij allemaal Jo nog? The nanny? Zegt dat misschien meer? Of wacht een foto zal het em doen.


Ik stel dus voor dat we Jo in zetten. Laat haar maar eens erdoor heen rauzen tussen al die kleuters. Ik vermoed dat ze niet terug deinst voor al die alfa mannetjes. Sterker nog, ik verwacht binnen no time Femke Halsema aan het roer. Ik zie haar staan tussen de mannen, 'you've been very very naughty!!' En dan natuurlijk 5 minuten in het straf hoekje. Dat zal ze leren!

Niks geen gezeur, gedram en gedrein! Gedraag je en anders vertrek je maar. Hop, een regering samenstellen, hop aan de bak! Wat zegt u meneer Wilders? Voddentax? Ziet u uw vliegtuigje op het 'good behavior board'? Daar gaat ie naar beneden 1 trapje. En als u zich weer gedraagt dán mag hij misschien weer naar boven!

Wie belt jo-jo even?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten